Uczelnie wyższe
Politechnika Warszawska
There are no translations available.
Seminarium "Ochrona Pojazdów Zabytkowych" 05.06.2012
Klub Absolwentów Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej
POKRAK (03-04.03.2012)
Planowane Spotkania Absolwentów Wydziału SIMR w 2012 roku (czwartki)
- 8 marca,
- 10 maja,
- 11 października,
- 13 grudnia (świąteczno- noworoczne)
Spotkanie opłatkowe (15.12.2011)
12.05.2011
Spotkanie opłatkowe (16.12.2010)
10.03.2009
Spotkanie opłatkowe (15.12.2009)
10.10.2008
19.03.2007
18.05.2007
Spotkanie opłatkowe (14.12.2007)
Wystawa fotografii "Kasanci Ostoi" na Politechnice Warszawskiej
15.11.2006
Spotkanie opłatkowe (15-12-2006)
W grudniu 1995 roku powstała Fundacja Rozwoju Pojazdów i Maszyn Roboczych. Fundacja ma inicjować i wspierać rozwój polskiej myśli konstrukcyjno-projektowej w zakresie eksploatacji samochodów oraz innych pojazdów i maszyn roboczych. Do celów Fundacji należy również kultywowanie tradycji politechnicznych w zakresie projektowania i konstrukcji oraz budowy i eksploatacji pojazdów samochodowych i innych maszyn, wspieranie procesów kształcenia specjalistycznego w wymienionych wyżej dziedzinach, podejmowanie badań nad historią oraz obecnym stanem rozwoju polskiej i zagranicznej myśli technicznej. Fundacja ma także podejmować działania na rzecz ekologicznych rozwiązań problemów motoryzacji, w tym wykorzystania pojazdów i maszyn w gospodarce. Fundusze na swoją działalność Fundacja czerpie od sponsorów oraz z działalności gospodarczej. Nadzór nad Fundacją sprawuje Minister Edukacji Narodowej.
Tematami plakatów i referatów były:
- Pierwszy pułk czołgów w Polsce
- Doktryna wykorzystania polskiej broni pancernej w okresie międzywojennym
- Wkład prof. Edwarda Habiha w rozwój broni pancernej
- Od Carden Loyd'a do TKS'a
- 4 batalion pancerny w Brześciu
- kpt. Henryk Nowosielski uczestnik kampani Wrześniowej 1939r., żołnierz 4 bat. panc. w Brześciu
- Bojowa i technologiczna charakterystyka czołgu rozpoznawczego TKS
- Wielki powrót tankietki z norweskiego pola do Polski
- Pierwszy etap rekonstrukcji tankietki
- Silnik Polski Fiat 122 A C pożyczony od samochodu pożarniczego Polski Fiat 621 B
- Demontaż dla realizacji celów dokumentacyjnych i okazjonalna naprawa silnika od samochodu pożarniczego Polski Fiat 621
- Odbudowa i naprawa główna oryginalnego silnika TKS-a. Silnik częściowo rozmontowany (zdjęta głowica) przebywał przez wiele lat pod „gołym niebem”
- Naprawa układu przeniesienia napędu, układu hamulcowego, osprzętu silnika oraz naprawa usterek wyłowionych podczas testów eksploatacyjnych na wypożyczonym od Polskiego Fiata 621 silniku
- I Grupa Rekonstrukcji Historycznej Polskiej Broni Pancernej „SMOK”