Automobilista

There are no translations available.

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej zorganizował po raz szósty spotkanie naukowców, popularyzatorów i praktyków związanych z techniką i zabytkową techniką motoryzacyjną.
W tym roku szczególnie zapadły mi w pamięć prezentacje hydromechanicznej skrzyni biegów prof. Edwarda Habicha, konstrukcji Poloneza Analog, relacja z procesu restauracji Cadillaca Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz omówienie układu napędowego tankietki TKS i ciągnika C2P. Bardzo sympatycznym momentem Sympozjum była laudacja wygłoszona pod adresem prof. Feliksa Rawskiego, pomysłodawcy i realizatora poprzednich pięciu sympozjów. Trzeba przypomnieć, że prof. Rawski był głównym inicjatorem ustawy o „żółtych tablicach” w 1995 r.

Druga część Sympozjum to sesja plakatowo-prezentacyjna i wystawa pojazdów zabytkowych na dziedzińcu Wydziału. Sympozjum było sponsorowane, co świadczy o rosnącej roli zabytkowej motoryzacji, a wśród firm motoryzacyjnych z przyjemnością zauważyłem firmę Ford Polska, obchodzącą 100-lecie obecności marki na polskim rynku. „Automobilista” był tradycyjnie patronem medialnym wydarzenia. (J.K.)
 
 

Contact Us

mgr inż. Zbigniew Nowosielski
Ptaki 11
05-332 Siennica
phone +48 (025) 799-20-08
cell +48 698-686-156